ЧИМ ТРИВАЛА СТОЯНКА НЕБЕЗПЕЧНА ДЛЯ АВТОМОБІЛЯ

 У цій статті розглянуто перелік різних компонентів, яким незалежно від пробігу автомобіля потрібно догляд на пенсію просто «за віком».

Сервісна книжка, як правило, містить рекомендації щодо своєчасної заміни будь-яких технічних рідин або деталей автомобіля. Скажімо, кожні 15 тис. Км міняйте моторне масло, кожні 30 тис. Км – свічки, кожні 60 тис. Км – ремінь ГРМ з роликами і т.п. Зрозуміло, що ці рекомендації автовиробника засновані на статистичних даних про «ходимості» тих чи інших агрегатів і компонентів. Але на практиці часто виникають і інші ситуації.

Моторне масло

В заводській тарі воно може зберігатися досить довго, а ось після попадання в реальний двигун тут же починає окислюватися на повітрі. Не варто, звичайно ж, думати, що вже через рік воно перетвориться у щось непотрібне, проте по-хорошому його дійсно потрібно щорічно замінювати. Навіть якщо машина весь цей час стояла в гаражі. На маслі економити не можна ні в якому разі. До речі, якщо міняємо масло, то доводиться і фільтр оновлювати.

Охолоджуюча рідина

В народі – антифриз. Ну, років п’ять ОЖ, мабуть, протягне, однак і вона не вічна. Процеси корозії ніхто не відміняв, а інгібітори цієї самої корозії з часом втрачають свої властивості.

Бензин

Не думаємо, що у кого-то вистачить мужності просто так взяти і вилити в каналізацію старий бензин – тим більше що мотор на ньому, швидше за все, пуститься без проблем. Однак педанти можуть поворушити ГОСТи і інші цікаві документи, з яких випливає, що термін зберігання бензину – приблизно рік. Контакт з атмосферою, освіту смол – страшилок багато. Загалом, якщо машина більше року стоїть на місці, то ми б порадили одразу ж розбавити старий бензинчик в баку новим.

Гальмівна рідина

Кожні два або три роки – заміна! І не потрібно посилатися на машини, які їздять на одній «тормозуха» десяток років – це недобре. Вона вбирає воду, в ній старіють інгібітори корозії – всю цю хімію ніхто не відміняв.

Приводні ремені і ремені ГРМ

Ми вважаємо, що років п’ять можна не морочитися цією проблемою. Але – не більше: гума все-таки старіє сама по собі. І якщо ремінь ГРМ надумає розлетітися на шматки, буде неприємно.

Гальмівні шланги

Та ж ситуація, що і з приводними пасами. У труху від старості вони не перетворяться, а ось мікротріщини цілком можуть з’явитися. А при тих тисках, з якими цим шлангах доводиться мати справу, кожна тріщинка може породити щось недобре. Тому, якщо машинка стоїть ну дуже довго (скажімо, більше 10 років), то краще не ризикувати.

Шини

Викинути майже нові шини, які проїхали всього кілька тисяч кілометрів – та ви що !? Однак її пенсійний вік – приблизно п’ять років. Тому, навіть купуючи нові шини, звертайте увагу на їх вік: якщо їм вже років зо два-три, то вам залишиться зовсім небагато.

Щітки склоочисників

Ну, тут все ясно: вік їх точно не прикрашає, а на загальному тлі навряд чи варто на них економити.

Акумуляторна батарея

Якщо припустити, що власник нудьгуючої в гаражі машини час від часу заряджає свою батарею, то кілька років вона цілком здатна простягнути. А ось якщо вона давним-давно розрядилася «в нуль», то, швидше за все, реанімувати не вдасться.

Салонний фільтр

Нісенітниця? На тлі інших витрат – так, але не забувайте, що в таких виробах любить заводитися грибок і інша гидота. Тому ми вважаємо, що перед початком експлуатації після тривалої стоянки від таких старичків потрібно безжально позбуватися. Усе про авто

Leave a Comment