Чи потрібен повний привід на легкових автомобілях

Спочатку повний привід на легкових автомобілях встановлювався виключно на спортивних моделях, які брали участь в ралі по пересіченій місцевості. Тільки таким чином можна було реалізувати потенціал найпотужніших двигунів. Подібна інновація дозволяла легковикам з легкістю вибиратися зі снігових заметів і ям з брудом, що тільки додавало видовищності гонок. Варто відзначити, що збільшення кількості кінських сил ралійних моторів без підключення другою провідною осі просто було позбавлене сенсу, оскільки у випадку з однією віссю таке нововведення просто ускладнювало керування транспортним засобом.

80-і роки минулого століття стали по-справжньому золотими часами для автомобілів з повним приводом, адже саме в цей період часу мотори зазнали значних змін. Зокрема, на автомобілях серійного виробництва стали встановлювати багатоклапанні ГБЦ і турбонаддув. Завдяки цим «примочкам» навіть рядна четвірка могла перетворити авто на справжнього дорожнього монстра, адже з неї вдавалося «видавити» ні одну сотню кінських сил. Природно, такий потенціал моторів потребував негайної реалізації. Що стосується серійних моделей машин, повний привід дозволив поліпшити їх прохідність і спростив буксирування важких вантажів. На гоночних треках концепт повного приводу в поєднанні з інноваціями ДВС впровадив автоконцерн Audi.

Мабуть, головним недоліком повнопривідних авто на перших порах була їхня ціна, яка перевищувала вартість машин з однією провідною віссю практично вдвічі. Мало того, освоїти управління такої машини спочатку було дуже складно, оскільки повний привід в залежності від виду дорожнього покриття виявляв себе по-різному, демонструючи по черзі передньо- і задньопривідні характеристики. Актуальною залишалася проблема розподілу крутного моменту між ведучими колесами. Іншими словами, необхідно було вдосконалювати конструкцію КПП і редукторів мостів. Необхідний технологічний прорив стався на початку 90-х років. Крім перерахованих вузлів реконструкцію зазнала конструкція підвіски і технологія виготовлення покришок. Це дозволило зрівняти за технічними характеристиками автомобілі з однією провідною віссю і повнопривідні моделі. Іншими словами, споживач перестав потребувати двох постійно активних провідних осях. По суті, їх спільне використання стало раціонально тільки в екстремальних умовах їзди.

повний привід

Новий виток у розвитку повного приводу і його чергова популяризація настала вже в 2000-х роках, коли до машин преміум-класу стали пред’являти нові вимоги в області безпеки. Сучасні силові агрегати знову зазнали деяких змін, що дозволили в черговий раз підвищити їх потужність. Тепер для контролю потужності та правильного розподілу крутного моменту стали застосовуватися швидкодіючі приводні муфти і спеціалізовані системи курсової стійкості. Нові конструктивні рішення дозволили знизити вагу повнопривідних авто практично до ваги передньо- і задньопривідних машин, тому різниця в споживанні пального стала практично непомітна. Поліпшення динамічних характеристик і керованості автомобілів в цілому зробило свою справу, дозволивши водіям без частки сумніву перевагу повнопривідні моделі своїм аналогам. Усе про авто

Leave a Comment